Profiler finns till för att du enkelt ska kunna kommunicera din tillgänglighet för både kunder och kollegor. Med profiler kan du enkelt visa att du är på lunch, sitter i möte eller är på semester. Du kan välja vilket nummer som ska visas utåt och ställa in vilka samtal som ska komma fram: direktsamtal eller kösamtal.
Så ställer du in profiler
Det är superenkelt att ställa in profiler, oavsett om du vill ändra hur samtal ska kopplas eller vilken tillgänglighet du har. Med ett klick kan du aktivera en talad hänvisning, inaktivera din samtalsinspelning och koppla samtalet till en kollega.
Högst upp på skärmen hittar du information om vilken profil du har aktiverad för tillfället.
Tryck på den aktiverade profilen för att få upp en lista över dina profiler.
Trycker du direkt på profilnamnet i vänstermarginalen aktiveras profilen enligt standardlängd.
Trycker du istället på klockan till höger får du möjlighet att ställa in hur länge du önskar att profilen ska vara aktiv; antingen tills vidare eller enligt angiven tid.