ENA-Logo

Med Telavox växelsystem kunde ENA arbeta mer effektivt tillsammans

Young nurse with blue dress and older woman with white hair smile and laugh.

ENA

Vårdföretag

Platser

London

Antal anställda

100

Kunder sedan

2015

“Efter att ha provat Telavox förstod vi att det var en perfekt match för vårt företag. Supportnivån var imponerande och det var tydligt att Telavox bryr sig lika mycket om aftersales som tidigare.”

Mitch Miller

VD, ENA

Om företaget

ENA (European Nursing Agency) är en leverantör av hemsjukvård i hela Storbritannien. De har cirka 90 anställda över hela Storbritannien varav 20 är baserade på huvudkontoret i Hertfordshire.

Lösningen

ENA:s mellanhandsleverantör Intuity Communications försåg ENA med tre alternativ för potentiella telekomsystem, varav ett av dem var Telavox.

“Efter att ha provat Telavox förstod vi att det var en perfekt match för vårt företag. Supportnivån var imponerande och det var tydligt att Telavox bryr sig lika mycket om aftersales som tidigare”, säger Mitch.

Telavox telefoni och växeltjänst gjorde att ENA kunde arbeta enklare och mer enhetligt vilket stärkte den interna effektiviteten enormt.

“Vi var tvungna att anpassa vår verksamhetsmodell väldigt snabbt och fatta beslut i hög takt. Det gjorde det möjligt för oss att agera snabbt och fokusera på att arbeta i vår dagliga verksamhet utan hinder eller begränsningar av fast telefoni”, säger Mitch.

Mitch Miller, ENA. Man i en mörkblå kostym står med armarna i kors och ler in i en kamera. Han står med en grå bakgrund.

 

Mitch Miller, VD, ENA.

Utmaningen

ENA insåg att de behövde byta till ett växelsystem med VOIP för att kunna samarbeta bättre och få ett smidigare förhållningssätt till telefoni i sin verksamhet.

”Eftersom att vi har en mobil arbetsstyrka som arbetar runt om i Storbritannien behövde vi ett telefonisystem som passade in i vår affärsmodell. Vi tvingades byta vår tidigare telekomleverantör efter att ha haft en dålig upplevelse. Det var kostsamt, ineffektivt och oflexibelt”, säger Mitch Miller, VD för ENA.

Inom sjukvården införs ofta massor av nya regler och riktlinjer. Mitch fortsätter att berätta om vikten av att enkelt kunna kommunicera och dela information med varandra.

”Inom vård och omsorg har vi fått mycket kommunikation och uppdateringar skickade till oss från lokala hälsomyndigheter och regeringen. Det är väldigt viktigt för oss att ha en effektiv digital kommunikationsplattform för att enkelt kunna dela informationen internt så att alla kan hålla sig uppdaterade”.

Fortsätt läsa: Hur UCaaS kan förbättra och minska kostnaderna inom hälso- och sjukvård

“Att byta från vårt tidigare system till Telavox var lika revolutionerande som en grottman som upptäcker eld.”

Mitch Miller

VD, ENA

Resultatet

ENA är mycket nöjda med sin nya telefonileverantör och Mitch Miller beskriver onboardingen så här:

“Ett ord: Sömlös! Vi är mycket nöjda med vårt val och ångrar inget. Supporten från våra tidigare leverantörer var obefintlig. Telavox har överträffat alla våra förväntningar genom att göra det möjligt för oss att kommunicera sömlöst. Att byta från vårt tidigare system till Telavox var lika revolutionerande som en grottman som upptäckte eld!”

ENA uppskattar användarvänligheten och gränssnittet i Telavoxappen.

“En stor fördel med Telavox är enkelheten. Systemet är mycket intuitivt och lätt att använda. Många av våra chefer kunde slutföra administrationen i den molnbaserade växeln utan omfattande utbildning på grund av hur intuitivt systemet är. Detta gjorde det möjligt för oss att fokusera på det vi är bäst på i vår dagliga verksamhet: att tillhandahålla vård där vi bor”, säger Mitch.

Läs vidare: IP-telefoni och fördelarna det ger

Äntligen kunna jobba på distans
Mitch betonade också att Telavox har skapat en enorm operativ effektivitet på ENA. Han förklarar att de historiskt sett alltid var fysiskt begränsade till sitt huvudkontor på grund av sitt fasta telefonisystem.

“Telavox har gjort att vi inte längre är begränsade till att vara på ett fysiskt kontor. Den inbyggda funktionen för att visa kollegors tillgänglighet har också gjort det möjligt för teammedlemmar att vara mer respektfulla mot sina kollegor. Deras status markeras under ett annat samtal, på ett möte eller på semester.”

Vi frågade Mitch om han skulle rekommendera Telavox till ett annat företag efter hans senaste migrering till vår lösning. Hans svar?

“Definitivt! Jag skulle rekommendera Telavox till vilket företag som helst. Om du vill ha ett telefonisystem som bara fungerar, är intuitivt och enkelt att använda och som sparar tid och pengar – då är Telavox systemet för dig.”

Flytta din telefoni till oss idag

Är du redo att jobba smartare? Köp våra tjänster direkt eller kontakta oss för en personlig demo.

Företagstelefoni

Växel och plattform

Resurser