"Telavox har ett fantastiskt gränssnitt för att styra slingor och vart samtalen ska gå."
Franko Zovic, IT-och supportchef på Mashie
Om företaget
Med expertkunskap och innovativa IT-lösningar för måltidsprocessen skapar Mashie framgångsrika kök med fokus på hälsa, hållbarhet, ekonomi och säkerhet. De vill bidra till att alla ska få den mat som de behöver genom alla steg i livet, stora som små, friska som sjuka.
Utmaningen
Hela Norden i samma app
Med avancerade kostdataprogram för storkök och restauranger hjälper foodtech-företaget Mashie nordiska måltidsproducenter att ta kontroll över planering och kostnader. Mashie fokuserar stenhårt på sin kundsupport, som måste fungera snabbt och smidigt i alla lägen.
“Vi får samtal från Sverige, Norge och Finland. Med Telavox får vi ett gemensamt växelsystem för hela Norden, vilket är enormt värdefullt för oss”, säger Franko.
Med ett högt tryck på supporten och svarstider under 20 sekunder behöver Mashie ett växelsystem som ger stenkoll på hela samtalskedjan och fungerar sömlöst för hela organisationen. Det är viktigt att snabbt och smidigt kunna slussa den som ringer in till rätt instans.
“Vår typiska kund är kommunala kostenheter, restaurangkedjor och totalentreprenörer inom Quality of Life Services. Det kan vara allt från kökspersonal och beställare till systemadministratörer och dietister som hör av sig och behöver hjälp. Alla ska kunna nå oss på ett bra sätt”, säger Franko.
“Stora besparingar med Telavox
Franko konstaterar att Mashie gjort stora ekonomiska besparingar sedan de började använda Telavox.
“Vi förvärvade nyligen ett annat företag och slog då ihop telefonlösningarna i ett system – Telavox. Det har gjort att vi sparar tusentals kronor om året, bland annat eftersom det blivit både enklare och billigare att ringa till Norge tack vare Telavox”, säger han.”
”Man behöver inte ha en teknisk bakgrund för att lära sig Telavox, det är så enkelt och intuitiv.”