"Det var en självklarhet för oss att välja Telavox. Det är enkelt att skala upp efter behov och möjliggör många kontaktvägar för kunderna”
Johan Plambeck
Medgrundare och säljchef på Nordhaus
Om företaget
Nordhaus startades 2019 och arbetar för att ständigt utveckla och skapa arbetskläder som lever upp till kundernas behov. Principen som de alltid strävar efter bygger på att kombinera funktion med stilrena produkter, göra omsorgsfulla materialval och alltid ha kunden som användare i fokus. Huvudkontor och lager ligger i Malmö och produktionen sker till största del i Estland.
Utmaningen
Byxor som hasar, byxor med dålig komfort och byxor med sömmar som spricker. Detta är en irriterande verklighet för många hantverkare där ute. Grundarna bakom Nordhaus har tagit till sig kritiken och skapat framtidens arbetsbyxa – miljövänlig, prisvärd, jämställd och stretchig. Johan Plambeck, medgrundare och säljchef på Nordhaus, berättar att Telavox varit med från starten.
“Det var en självklarhet för oss att välja Telavox. Det är enkelt att skala upp efter behov och möjliggör många kontaktvägar för kunderna”, säger han.
De tre grundarna på Nordhaus, Johan Plambeck, Patrik Bruzelius och partnern David Pettersson.
Pandemin stoppade inte dem
Trots rådande covidpandemi under lanseringen i mitten av maj 2020, gick det riktigt bra. De fick god respons och håller dialoger med kunder via sociala medier, som är Nordhaus främsta marknadsföringskanaler.
“Många säger att detta är otroligt efterlängtat – huvudsakligen kvinnor som varit vana vid att byxformen är anpassad efter män. Vi har två olika varianter att välja mellan. Den ena modellen är smalare i midjan och mer insydd kring sätet och den andra är rakare i modellen”, säger Johan.
Lösningen
Telavox för geografiskt spridda eller mobila team
Hos många detaljhandlare behöver personalen kunna vara mobil – med infrastrukturen i molnet och geografiskt spridda team i kontakt med kunderna och supportcenter. Det leder till snabb service och sömlös samtalsöverföring för kunder, och att instruktioner och information kan föras över från ansvariga till folk på fältet och vice versa.
Via system med molnväxlar kan kunderna enkelt routas direkt till den person som är mest lämpad att svara, och det är ingen risk att samtalet råkar brytas och kunderna blir irriterade.
“Vi vill kunna vara tillgängliga för våra kunder”
Johan Plambeck
Medgrundare och säljchef på Nordhaus
Resultatet
Telavox hjälper Nordhaus möta kunderna
Nordhaus är fullt digitaliserat vilket Johan både ser som en fördel och en utmaning:
“Än så länge har vi inga showrooms och vi vill inte gå via återförsäljare. I stället satsar vi mycket på tydliga och rörliga bilder och logistiklösningar för returer. Här kommer också Telavox in som en viktig faktor i vår strävan att möta kunderna på deras villkor”, säger Johan.
För Nordhaus var det en självklarhet att välja Telavox på grund av skalbarheten och kommunikationsmöjligheterna.
“Vi vill kunna vara tillgängliga för våra kunder. Därför är molnväxeln kanon så vi kan turas om att ta samtal. Även köfunktionen och välkomstmeddelandet är toppen. Statistikverktyget där vi kan se hur många som ringt in, missade samtal och så vidare, är också mycket användbart. När vi får snurr på verksamheten blir dessa nyckeltal värdefulla”, säger Johan.