"Telavox gör det lätt för varje medarbetare att koppla samtal mellan kollegor, och att se vem som är tillgänglig."
Filip Jonsson
Junior Corporate IT Engineer på Tink
Om företaget
Sedan starten 2012 har fintech-bolaget Tink vuxit från 30 till 400 medarbetare – och 2021 blev de en del av Visa.
“Telavox har vuxit med oss och gjort vardagen lättare längs hela vägen”, säger Filip Jonsson, Junior Corporate IT Engineer på Tink.
Utmaningen
Det Sverige-baserade företaget har använt Telavox sedan det grundades år 2012, för en enkel och smidig hantering av interna växeltjänster.
“Telavox gör det lätt för varje medarbetare att koppla samtal mellan kollegor, och att se vem som är tillgänglig”, säger Filip Jonsson, Junior Corporate IT Engineer på Tink.
År 2021 blev Tink en del av Visa. Det föranleddes av år av expansion på nya marknader och fördubblat anställda. För ett företag som växte så snabbt var fungerande intern kommunikation extra viktig.
“Med så hög belastning och en så snabbt växande personalstyrka måste kommunikationen fungera optimalt”, konstaterar Filip.
Filip Jonsson, Junior Corporate IT Engineer på Tink.
Lösningen
Lätt för nya kollegor att komma igång
Den snabba tillväxten har ställt höga krav på den interna telefonin. Filip framhåller hur smidigt det är att skala upp med Telavox. För varje ny medarbetare som börjar kan administratörerna snabbt lägga till nya användare i systemet. Och även för vikarier är det enkelt att skapa licenser som går att använda tillfälligt.
“Alla våra anställda använder Telavox – oavsett vilken telefonoperatör eller vilket abonnemang de har. Växeltjänsten är snabb, enkel och användarvänlig. Nya medarbetare förstår direkt hur appen fungerar”, säger Filip.
“Telavox har en överlägsen kundtjänst”
Filip Jonsson
Junior Corporate IT Engineer på Tink
Resultatet
Många av Tinks medarbetare arbetar utomlands och är beroende av en felfri uppkoppling. Ett återkommande problem har varit telefoner som anslutit till nätverk med dålig uppkoppling.
“När Telavox fick veta detta började man genast jobba fram en lösning på problemet tillsammans med oss, utifrån våra specifika utmaningar och behov”, säger Filip.
Han ser den omfattande och tillgängliga supporten som en av de största fördelarna med att vara kund hos Telavox.
Som administratör för Telavox uppskattar Filip att man kan göra så mycket på egen hand: allt från att hålla koll på användare och portera telefonnummer till att lägga in licenser för nya användare och hantera surfmängder.
“Det är egentligen inte alls ofta vi behöver vara i kontakt med Telavox. Men om det dyker upp någon fråga, vilken som helst, så får man alltid hjälp direkt”, säger han.
Filip är mycket nöjd med valet av Telavox:
“För oss är Telavox det bästa valet på marknaden med hästlängder. De är i framkant både när det gäller tech i synnerhet och företagstelefoni i allmänhet.”