Kom igång med ditt
nya SIM-kort
Här finner du allt du behöver veta för att komma igång med ditt nya SIM-kort och 5G.
Frågor och svar
Kom igång med iPhone
Kom igång med Android/Samsung
Aktivera 5G och VoLTE
För att använda 5G och ringa över 4G (VoLTE) måste dessa funktioner vara aktiverade i din iPhone. Vanligtvis är de aktiverade automatiskt, men om problem uppstår kan du följa stegen nedan.
Obs! Endast iPhone 12 och senare modeller stöder 5G.
Fördelar med att byta SIM
Med ditt nya SIM-kort får du följande fördelar utan extra kostnad:
- Tillgång till 5G med hastigheter upp till 2100 Mbit/s.
- Bättre roamingpaket med mer surf utomlands.
- Stöd för Apple Watch och Samsung Watch (kommer snart).
Var ska jag vända mig om jag behöver hjälp?
Vi förstår att frågor kan uppstå i samband med ett simkortsbyte. Här är de kanaler som finns tillgängliga för att hjälpa dig:
- Chatsupport & FAQ
- Mejla oss på support@telavox.se
- Ring oss: 020-10 00 00 (val 2) eller +46 40 622 00 00 från utlandet
(Öppettider: Mån-fre 07:00–18:00)
Byte av SIM-kort: eSIM eller fysiskt SIM-kort?
När det är dags att byta simkort får du ett SMS där du har möjlighet att välja mellan eSIM eller ett fysiskt SIM-kort. Om du väljer ett fysiskt SIM-kort behöver du ange din leveransadress.. Tänk på att leveransen kan ta lite tid, vilket kan försena tillgången till 5G. Därför rekommenderar vi att du väljer eSIM, om din telefon stödjer det, då det är en snabbare och mer smidig process.
Jag har inte fått mitt nya SIM-kort
Om du inte har fått ditt SIM-kort inom en vecka efter beställning, kan du beställa ett nytt. Om din telefon stödjer eSIM, rekommenderar vi att du istället beställer ett eSIM, vilket du enkelt kan göra själv via datorn.
Beställer du ett nytt fysiskt SIM-kort skickar vi det inom två arbetsdagar, och det kommer att vara aktiverat med ditt nya nummer. Om du får det första beställda SIM-kortet innan det nya anländer, kontakta oss så kan vi enkelt aktivera det åt dig. Det kostar inget extra att beställa ett nytt SIM-kort och leveransen är gratis.
Har du fler frågor och funderingar?
Om du har fler frågor eller funderingar kring ditt simkortsbyte – kan du alltid kika in på vår supportsida för mer information.